Τα παιδία παίζει, θρηνεί, σκέφτεται, δρα: Pope Benedict, Islam Extremists and the Greek Orthodox.

Τα παιδία παίζει, θρηνεί, σκέφτεται, δρα

The childen play, cry, think, act

Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 25, 2006

Pope Benedict, Islam Extremists and the Greek Orthodox.

Greek Orthodox church in Nablus, Palestine was firebombed by muslim extremists a few days ago.
This article was published at www.diktyo21.gr written by Chris Lazarides.

Newsletter abstract:

Pope Benedict's speech was an event that was almost ignored in Hellas compared to the coverage in the West.
The "usual" opinion makers of mass media were mute.
His lecture was not just a criticism of establishing religions using violence and Jihad (holy war) but it was a criticism of a West that discourages the expression of Faith as not politically correct.
Points of discussion:

a) How an atheistic West can open a meaningfull dialogue for peace with a deeply religious Islam?

b) The majority of the Western Press defended the right of the Pope to express his thoughts and more than that condemned the violent protests of the islamist extremists in response to the Pope's speech.

c) The Pope didn't attack Islam as a religion but the extreme actions and violence of the fundamentalists and terrorists that attack in the name of Islam (i.e 9/11).

d) PopeBenedict critisizes the removal of the Hellenic thought from Christianity. The convergence of Faith and Philosophy is the definite criteria to identify Christianity in Europe. We neeed this synthesis between the Greek spirit and the Christian spirit
The pope said:
"I believe that here we can see the profound harmony between what is Greek in the best sense of the word and the biblical understanding of faith in God...God acts with logos. Logos means both reason and word-- a reason which is creative and capable of self-communication, precisely as reason"



Ο Πάπας, το Ισλάμ και η Ελληνική...αφασία!

Την περασμένη εβδομάδα στην παγκόσμια επικαιρότητα αναδείχθηκε
ένα ακόμα ζήτημα, που πέρασε σχεδόν απαρατήρητο στην Ελλάδα.
Μια ομιλία του Πάπα Βενέδδικτου, σε Γερμανικό Πανεπιστήμιο, προκάλεσε κύματα οργισμένων διαδηλώσεων από μουσουλμάνους,
εντός κι εκτός Ευρώπης. Λίγες μέρες αργότερα ο Πάπας εξεφρασε
«τη λύπη του, γιατί παρερμηνεύθηκαν κάποιες δηλώσεις του».
Γιατί, τάχα, θάπρεπε να μας απασχολήσει αυτό το περιστατικό; Στο κάτω-κάτω, εμείς δεν είμαστε Καθολικοί, είμαστε Ορθόδοξοι. Κι εκτός από Ορθόδοξοι, είμαστε «κοσμικό κράτος», δεν δίνουμε σημασία σε αυτά που λένε οι εκκλησιαστικοί ηγέτες (άσε που δεν μας πολυαρέσει να μιλάνε δημόσια οι κληρικοί). Συνεπώς, γιατι να του δώσουμε σημασία; Κάπως έτσι, σκέπτονται πολλοί δικοί μας «διαμορφωτές γνώμης»... Κι όμως, τα πράγματα ΔΕΝ είναι έτσι:

Κριτική στην δυτική «κοσμικότητα» - όχι στο Ισλάμ.

Πρώτον, αν δούμε το σύνολο της ομιλίας του Πάπα ή τουλάχιστον τα εκτενή αποσπάσματα που δημοσιεύτηκαν στον Ευρωπαϊκό Τύπο,
κύριος στόχος της κριτικής του ήταν η λογική του «κοσμικού κράτους» στην Ευρώπη: Ο Πάπας θεωρεί ότι αυτό δεν βοηθά,
αντίθετα αποκλείει το διάλογο με το Ισλάμ. Αν θέλει η Δύση να ανοίξει διάλογο των πολιτισμών, δεν μπορεί να αποκηρύσσει την Πίστη.
Δεν μπορεί να θεωρεί ότι η Πίστη είναι απλώς μια (δυσάρετη) εκδήλωση υποκειμενικού ανορθολογισμού. Αν οι Δυτικοί δεν σεβονται τη δική τους Θρησκεία, δεν μπορούν να ανοιξουν διάλογο με ένα άλλο πολιτισμό, που αυτοκαθορίζεται μέσα από τη Θρησκεία του. Ο Πάπας υπογράμμισε την αδυναμία της Δύσης να ανοίξει διάλογο με το Ισλάμ. Επέκρινε την ακραία αντίληψη της δυτικο-ευρωπαϊκής «κοσμικότητας», όχι το Ισλάμ...

Δεύτερον, ο Ευρωπαϊκός Τύπος, στο μεγαλύτερο μέρος του, υπερασπίστηκε τον Πάπα. Μεγάλης κυκλοφορίας εφημερίδες, όπου συνήθως διαβάζουμε τις πιο αντίθετες απόψεις για την Εκκλησία, για τον Καθολοκισμό, για τον μουσουλμανικό κόσμο και τη μεταχείριση των μειονοτήτων στην Ευρώπη, αυτή τη φορά συνέπεσαν στην υπεράσπιση του Πάπα, ή μάλλον στην αποδοκιμασία των επικριτών του. Όπως έγραψε χαρακτηριστικά o τακτικός αρθρογράφος Gideon Ranchman στους Financial Times της περασμένης Τρίτης 19 Σεπτεμβρίου:
«Το σκηνικό της «σύγκρουσης των πολιτισμών» έχει πλέον στηθεί: Κάθε τόσο, κάποιος στη Δύση «προσβάλει το Ισλάμ» - πότε ο Σαλμάν Ρουσντί γράφει ένα βιβλίο, πότε μια Δανέζικη εφημερίδα δημοσιεύει κάποια σκίτσα, πότε ο Πάπας κάνει κάποιο σχόλιο – και οι διαδηλωτές ξεχύνωνται στους δρόμους. Τι καλύτερος τρόπος να αποδείξουν ότι το Ισλάμ είναι μια θρησκεία της Ειρήνης, από να...καίνε, κάθε τόσο, το ομοίωμα του Πάπα;»
Να σημειωθεί ότι η εφημερίδα και ο αρθρογράφος της συμβαίνει να είναι από τους θερμούς υπέρμαχους της Τουρκικής ένταξης στην Ευρώπη και της προσέγγυσης με το Ισλάμ. Αλλά κάπου οι αλλεπάλληλες μουσουλμανικές διαδηλώσεις έχουν αρχίσει να κουράζουν τους Ευρωπαίους. Ίσως και να τους εξοργίζουν. Ακομα και τους πιο φιλικά διακείμενους προς το Ισλάμ...

Τρίτον, ο Πάπας δεν επιτέθηκε στο Ισλάμ. Επέκρινε τις ακραίες πρακτικές των «τζιχαντιστών» - των φονταμενταλιστών που κηρύσσουν «Ιερό Πόλεμο» κατά των Χριαστιανών. Τα τελευταία χρόνια «τζιχαντιστές» στην περιοχή Νταρφούρ του Σουδάν έχουν δολοφονήσει διακόσιες χιλιάδες χριστιανούς κι έχουν εκδιώξει από τα σπίτια τους ένα εκατομμύριο περίπου γυναικόπεδα. Επί τρία χρόνια, λευκοί άραβες μουσουλμάνοι, σκοτώνουν εκατοντάδες χιλιάδες μαύρους χριστιανούς! Το έγκλημα αυτό γίνεται «στο όνομα του Αλλάχ». Αυτούς δεν πρέπει κάποιος να τους επικρίνει; Δεν πρέπει κάποιος να τους σταματήσει;

Επικρίνει τον αφελληνισμό του Χριστιανισμού!

Τέταρτον, όπως ό Bret Stephens σε σχετικό του σχόλιο στην ευρωπαϊκή έκδοση του Wall Street Journal (19/9): «Υπάρχει ένα κυρίαρχο φιλοσοφικό σχέδιο: η κριτική του Βενέδδικτου στον «αφελληνισμό του Χριστινισμού». Σύμφωνα με την άποψή του, ο Χριστιανισμός διαμορφώθηκε από το μεγάλο διάλογο ανάμεσα στην Αθηνα και την Ιερουσαλήμ, ανάμεσα στη Λογική και την Αποκάλυψη... Σύμφωνα με το σημερινό Πάπα υπάρχει μια βαθύτερη ανάγκη επαναπροσέγγυσης ανάμεσα στην Βιβλική Πίστη και την Ελληνική διανοητική έρευνα...
Υπάρχει κι ένα πολιτικό υπόστρωμα (στην κριτική του Βενέδδικτου): η σύγκλιση Πίστης και Φιλοσοφίας είναι καθοριστική για να ορίσουμε «την αληθινή ταυτότητα της Ευρώπης»... Προς το τέλος της ομιλίας του, προειδοποιεί ότι «αν εξαιρέσουμε την έννοια του Θείου από την οικουμενικότητα της λογικής» αυτό «άλλοι πολιτισμοί μπορεί να το εκλάβουν ως επίθεση προς τις πιο βαθειές πεποιθήσεις τους...
Ο Λόγος που είναι κουφός απέναντι στο Θείο, είναι αδύνατο να προσέλθει στο διάλογο των Πολιτισμών». Να λοιπόν, που ο Πάπας Βενέδδικτος προτείνει την επιστροφή του Χριστιανισμού στην ελληνική φιλοσοφία ως προϋπόθεση για να υπάρξει η Ευρώπη και για να μπορέσει να κάνει ειρηνικό διάλογο με το Ισλάμ.

Ο Ράτσιγκερ και ο Χάμπερμας

Κι δεν τα πιστεύει αυτά μόνο ο Πάπας Βενέδδικτος. Ήδη από τον Ιανουάριο του 2004, όταν ήταν ακόμα Καρδινάλιος Ράτσινγκερ, είχε ο ίδιος εμπλακεί σε ένα συναρπαστικό φιλοσοφικό διάλογο με το μεγαλύτερο εν ζωή Ευρωπαίο φιλόσοφο, και μαλιστα νεομαρξιστή και μάλιστα άθεο, τον Γιούργκεν Χάμπερμας! Τότε, υπήρξε θεαματική προσέγγυση ανάμεσα στο Ράτσιγκερ και τον Χάμπερμας στην κριτική της δυτικής «κοσμικότητας», της απόλυτης διάκρισης Λόγου και Πίστης, Εκκλησίας και Πολιτείας. Λίγο αργότερα ο Χάμπερμας έγραψε (στο έργο του Time of Transition, 2004):
«Ο Χριστιανισμός - και μόνον αυτός - αποτελεί το βασικο θεμέλιο της Ελευθερίας, της Συνείδησης, των Ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της δημοκρατίας, όλων αυτών που θεωρούμε θεμέλια του δυτικού πολιτισμού».
Ήταν η εποχή που συζητιόταν στην Ευρώπη, αν έπρεπε το υπό διαμόρφωση Ευρωσύνταγμα, να αναφέρεται στο Χριστιανισμό ως θεμέλιο της Ευρωπαϊκής ταυτότητας. Ο Χάμπερμας έγραψε τότε σχετικά:
«Αναγνωρίζοντας τις Χριστιανικές μας ρίζες πιο καθαρά, δεν εμποδίζουμε την κατανόηση ανάμεσα στους πολιτισμούς, αντίθετα την καθιστάμε εφικτή».
Ο Καρδινάλιος Γιόζεφ Ράτσιγκερ, σημερινός Πάπας, και ο Μαρξιστής Φιλόσοφος Γιούγκερ Χάμπερμας, συνέπεσαν στην κριτική του «κοσμικού κράτους» και στην αναγνώριση της σημασίας του Χριστιανισμού, τόσο για την ταυτότητα της Ευρώπης όσο και για το διάλογο των Πολιτισμών. Και δεν ήταν οι μόνοι...

Ημείς άδομεν...

Συμπέρασμα: Γίνονται πολύ ενδιαφέροντα πράγματα διεθνώς – και ιδιαίτερα στην Ευρώπη – αλλά εμείς ούτε που παίρνουμε χαμπάρι: Ο Πάπας ζητά επιστροφή του Χριστιανισμού στην Ελληνική φιλοσοφία. Το αγνοούμε...
Ζητά η επιστροφή του Χριστιανισμού στο Ελληνικό πνεύμα να αποτελέσει τη βάση συγκρότησης της Ευρώπης και του διαλόγου της με το Ισλάμ. Το αγνοούμε επίσης...
Στις απόψεις αυτές προσχωρούν πνευματικές κορυφές του παγκόσμιου πνεύματος, ακόμα και μαρξιστές, άθεοι κι αγνωστικιστές. Καρφάκι δεν μας καιγεται...
Η ευρωπαϊκή κοινή γνώμη στρέφεται όλο και πιο αποφασιστικά ενάντια στο φονταμενταλιστικό Ισλάμ. Εμείς, εδώ, «στην κοσμάρα μας»...
Γϊνεται μια συναρπαστική συζήτηση στην Ευρώπη για την κριτική του κοσμικού κράτους, κι εδώ επαναλαμβάνουμε τα τετριμμένα αντικληρικαλιστικά στερεότυπα περασμένων δεκαετιών. Δεν έχει σημασία αν αυτές οι απόψεις είναι σωστές η λανθασμένες. Σημασία έχει που εμείς δεν συμμετέχουμε. Είμαστε «εκτός». Είμαστε κολλημένοι. Μένουμε πίσω... Έξω οι κοινωνίες είναι διψασμένες για νέες ιδέες, για Ελληνικό πνεύμα. Εδώ εμείς είμαστε αηδιασμένοι με τους εαυτούς μας.
Έξω προσπαθούν να ανοίξουν τα μάτια τους. Εμείς, εδώ, βγάζουμε τα μάτια μας.
Δυστυχώς...

Του Χρύσανθου Λαζαρίδη, Γ.Γ. του ΔΣ/Δίκτυου 21
22α Σεπτεμβρίου 2006

23 Comments:

At Τρίτη, Σεπτεμβρίου 26, 2006 11:28:00 μ.μ., Blogger Ecumene said...

Discussion about Radical Islam

You are welcome

 
At Τρίτη, Σεπτεμβρίου 26, 2006 11:51:00 μ.μ., Blogger Sarah said...

Ακη
Θίγεις πολλά θέματα αλλλά θα σου πω τι σκέφτηκα όταν άκουσα την ομιλία του.
Με λίγα λογια με σόκαρε. Γιατί; Πολύ σωστά λες ήταν μια ομιλία που αν την κρίνεις με τα κριτήρια μιας επιστημονικής εργασίας που παρουσιάζεται στο διεθνές συνέδριο μοριακής βιολογίας μεταξύ των κορυφων του ορθολογισμού, θα χειροκροτείτο διότι σε αυτήν την περίπτωση όποιος έχει αναπτύξει επιστημονική σκέψη εξετάζει τα πεδία αποτυχίας για να δει πως μπορούν να απομονωθούν.

Δεν μίλησε όμως μπροστά σε καθηγητές πανεπιστημίου. Μίλησε σε ανθρώπους που αγνοούν πολλές πτυχές αυτής της προσέγγισης και αντιδρούν έντονα με το συναίσθημα. Οταν εγώ μιλώ σε τέτοιους ανθρώπους –και μερικές φορές μου τυχαίνει και μένα- είμαι πάρα πολύ προσεκτική και να αποφεύγω αναφορές στο ματωμένο ή εηκληματικό παρελθόν, ή στο evil που κάποιος χρησιμοποίησε για να τους χαρακτηρίσει, ή στην όποια κατωτερότητα –κατ’ισχυρισμόν άλλων- διακρίνει την ιδεολογία τους. Και δεν είμαι Πάπας. Αυτός με τόση εμπειρία στη διεθνή διπλωματία δεν ήξερε τι θα προκαλούσε; Εχω την εντύπωση οτι ναι, ήξερε, αλλά το αγνόησε.

Γιατί το αγνόησε; Διότι –κατά τη γνώμη μου- η Καθολικη εκκλησία αρχισε να χάνει «πιστούς» τους οποίους καρπώνεται το Ισλάμ και η Ευαγγελική εκκλησία. Η κατάσταση από αυτή την πλευρά είναι δραματική και η Εκκλησία πάντα ήξερε οτι το πάντρεμα με την εξουσία και την κυριαρχία συνεπάγετο την εξολόθρευση του αντιπάλου. Γι αυτό χρησιμοποίησε αυτά τα λόγια. Για να θυμίσει στους αποχωρούντες ότι αποχωρούν προς κάτι κατώτερο.

Φυσικά και συμφωνώ με τον αρθογράφο των Φαινάνσιαλ Ταιμς ότι δεν γίνεται να κρατάμε το στόμα μας κλειστό επιδή φοβόμαστε την αντίδραση μιας μερίδας πληθυσμού. Σωστό. Ζούμε όμως σε εποχές άκραίου φανατισμού, σε εποχές που παιδιά στη Σαουδική Αραβία εκτίθενται μόνο στο θρησκευτικό φανατισμό και πουθενά αλλού. Γίνονται προσπάθειες και εκεί να αλλάξει αυτό. Αλλά όσο γίνονται αυτές οι προσπάθειες, ας τους αφήσοτμε ήσυχους χωρίς να ανφερόμαστε σε «κατώτερους» και «ανώτερους.’ Αν δεν το κάνουμε, τορπιλλίζουμε την προσπάθεια που γίνεται καταπολέμησης του φανατισμού.

Βεβαίως αυτό που προτείνω με λίγα λόγια είναι self-censorship. Αγριο ακούγεται, αλλά είναι διπλωματικό.

Αντιγράφω από το http://www.detnews.com για τα προβλήματα της Καθολικής εκκλησίας.
-- Eyes closed, hands in the air, worshippers inside the Universal Church of the Kingdom of God listen in rapture as a preacher tells them to ask for fulfillment of their innermost wishes -- a new car, a bigger house, health, a better job, the return of a departed lover.
Across the plaza, worshippers inside a Roman Catholic Church shift restlessly on their pews, some yawning, as a priest drones on about resurrection.
The two churches are more than a study in contrasts -- they are on the front lines of a battle being waged across Latin America between the Roman Catholic Church and evangelical Christian groups for followers -- and the power, prestige and money they can bring.
One of the most important challenges for the next pope will be to regain ground the Catholic Church has lost in Latin America -- where nearly half the world's 1 billion Roman Catholics live -- to evangelist churches, which have enjoyed explosive growth.
Millions of Latin Americans have been attracted by the dynamic services of evangelical churches and the promises from some of them that divine intervention will improve lives.
Fifty years ago, more than 90 percent of Latin Americans were Catholic. Today, about 70 percent are nominally Roman Catholic, roughly 20 percent are Protestant and 10 percent identify with no religions at all, according to a University of Notre Dame report.
-- In Brazil, which has the world's largest Catholic population with 150 million followers, the percentage of Catholics has dropped from 99 percent a century ago, to 84 percent in 1995, to 74 percent now. From 1991-2000, the number of evangelicals grew annually by 8 percent, while the number of Catholics grew by 0.28 percent.

 
At Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 27, 2006 1:14:00 π.μ., Blogger Ecumene said...

Σωστα..Μιλησε και για αφελληνισμό
της θεολογικης σκεψης...

Μηπως εχεις καποιο link
του Χριστοδουλου ή καποιου
αλλου ορθοδοδοξου να σχολιαζει...

 
At Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 27, 2006 3:44:00 π.μ., Blogger Sarah said...

Lina
The site you provided was fantastic. I do not have any sites about Christodoulos.
Sorry about the English, I am at work....
Have a great day!
Athena

 
At Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 27, 2006 6:03:00 π.μ., Blogger Ecumene said...

He is a Greek-Canadian i think...

thank you

Have a nice day,too...

 
At Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 27, 2006 6:05:00 π.μ., Blogger Ecumene said...

Ακη

δεν βγαζεις τη μουσική

βαραινει το site

και οταν ειναι δυσκολα
τα κειμενα σου αποσπα την προσοχή

:)

 
At Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 27, 2006 6:10:00 π.μ., Blogger Ecumene said...

Aλλα τωρα παρατηρησα οτι παιζει
μια και εξω...

πως το λετε στα αγγλικα;

:)

 
At Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 28, 2006 8:11:00 μ.μ., Blogger Το σωστό να λέγεται said...

Ευχαριστώ Λίνα για το link του Hellenic Reporter, he is a Canadian, not an American. :)

Άργησα λίγο να σας απαντήσω γιατί είχα συγκεντρωθεί στις δουλειές και στις εθελοντικές μου απασχολήσεις.

Πιστεύω ότι πολλοί λίγοι έχουν διαβάσει το πλήρες κείμενο του Πάπα, πάνω στα τρία θέματα που παρουσίασε:
a) The evil of Islamic Jihads to convert the "infidels" by force.
b) The West's inability to understand and start a dialogue with Islam due to a lack of Faith
c) The importance of the Hellenic philosophy and reason in Faith.

Μία φράση μόνο, βγαλμένη απο την διάλεξη out of context, δεν είναι δυνατόν να αντιπροσωπεύσει την διανόηση του Πάπα.
Το κείμενο είναι μακροσκελές και γεμάτο σύνθετες έννοιες αλλά αξίζει να διαβασθεί προσεκτικά επειδή είναι μια εξαιρετική ανάλυση μιας μελλοντικής διαμάχης δύο πολιτισμών (μάλλον τρίων) που μας αφορά μια και είμαστε για τόσους αιώνες το ιστορικό προπύργιο, οι ακρίτες της Δύσης.

Μπορείτε να διαβάσετε το πλήρες κείμενο στο:
the full text of Pope's lecture

Υ.Γ.
Η έκφραση "Μία και έξω" στα αγγλικά είναι "at one go".
Χρησιμοποιώντας όρους Διαδιχτύου μπορείς να πεις ότι είναι single loop, δεν επαναλαμβάνεται, χωρίς ρεφραίν.
Έχεις ηχεία με volume control?

 
At Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 28, 2006 8:43:00 μ.μ., Blogger Το σωστό να λέγεται said...

Aθηνά,
Ο Πάπας μίλησε σε απόφοιτους πανεπιστημίου, ακαδημαικούς και δημοσιογράφους.
Αυτό ήταν το άμεσο ακροατήριό του.
Το έμμεσο ήταν θρησκευτικοί, πολιτικοί, και οικονομικοί ηγέτες που παίζουν σημαντικό ρόλο στην ειρήνη μεταξύ Μουσουλμάνων και Χριστιανών.
Δεν ήταν το ακροατήριο ο όχλος της Τουρκίας, της Περσίας, και της Παλαιστίνης, αλλά αυτοί που ο όχλος θεωρεί ηγέτες ή σημαίνοντα πρόσωπα.

Ο όχλος άλλωστε θα παρακινηθεί στην βία απο τους δημαγωγούς του με το οποιοδήποτε σύνθημα και ψέμμα, όπως ο Τουρκικός όχλος της Κωνσταντινούπολης το 1955.
Δηλαδή σε καιρό ειρήνης.
Δεν χρειάζεται μερικές φορές ούτε καν υλικό για αφορμή, απλώς άνάφλεξη.

Δεν μπορείς να επικονωνείς αποτελεσματικά πάντα με τον χαμηλότερο συντελεστή της κοινωνίας.
Μια τέτοια πολιτική οδηγεί στην αποτυχία γιατί το να εξευμενίζεις και να δικαιώνεις τον δολοφόνο και τον τρομοκράτη γεννά πολλαπλάσιους απο δαύτους ενώ ταυτόχρονα παραλύεις αυτούς που θέλουν να δουλέψουν για την ειρήνη.

Η Καθολική Εκκλησία δεν βλέπει το ακραίο φανατικό Ισλάμ σαν κάτι που θα τραβήξει του Καθολικούς αλλά σαν μια "επιδημία" που φέρνει σε κίνδυνο την ανθρωπότητα.

Πόσοι καθολικοί αλλαξοπίστησαν απο την πρόσφατη απειλή της Αλ Κάιντα;
Ζήτησε να αλλαξοπιστήσουν οι Δυτικοί για να μην γίνουν θύματα τρομοκρατίας.

Που ζούμε;
Στην εποχή των "ιερών πολέμων" του Μωάμεθ και των συνεχιστών του Τούρκων;

Ο Πάπας κατ' αρχάς απαντά αποφασιστικά σ'αυτόν τον γκακστερισμό της Αλ Κάιντα και των υποστηριχτών της.

Ο Πάπας δεν προκαλεί, προειδοποιεί αυτά τα τρομοκρατικά "κατώτερα στοιχεία" του Ισλαμισμού και τα άνώτερα στοιχεία που τους χρηματοδοτούν (Οι σείχηδες στην Σαουδάραβία, και στα Εμιράτα του Κόλπου).

Ο προσυλητισμός των Ευαγγελικών είναι πραγματικά πρόβλημα της Καθολικής Εκκλησίας, αλλά αυτό είναι "άλλου παπά ευαγγέλιο". Δηλαδή μια διαμάχη Χριστιανικών εκκλησιών και όχι φανατικών Ισλαμιστών εναντίον του Χριστιανισμού και της Δύσης.

Παρ' όλες τις στατιστικές που δείχνουν ότι χανει έδαφος ο Καθολικισμός στην Νότια Αμερική απο τους Ευαγγελιστές υπάρχουν πολλαπλάσιοι Καθολικοί από τους Ευαγγελιστές.

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος του Καθολικισμού αλλά και της Ορθοδοξίας είναι η αδιαφορία των Ευρωπαίων, κατοίκων και πολιτικών, μπροστά στον μεγάλο κίνδυνο που μας απειλεί όλους, της φανατικής Ισλαμοκρατίας και επιβολής πάνω στην Δύση με τρομοκρατικά μέσα.

 
At Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 28, 2006 10:41:00 μ.μ., Blogger Sarah said...

Ακη
Ο λόγος του απευθυνόταν στην ουσία σε όλους διότι τον εκφώνησε ο Προκαθήμενος της Καθολικής Εκκλησίας και τα μέσα φυσικά θα τον μετέφεραν παντού.
Συμφωνώ ότι η τρομοκρατια είναι ένας τεράστιος κίνδυνος αλλά γιατί την έχουμε συνδέσει με το Ισλάμ; Οταν η Ευρώπη πέρασε ό,τι πέρασε τις δεκαετίες του 70 και 80 με Ερυθρες Ταξιαρχίες, Μαϊνχοφ , Αξιον Ντιρεκτ κτλ, ποιος μίλησε τότε για "Χριστιανική" τρομοκρατία; Επειδή δεν κρατούσαν μια βίβλο στο χέρι;. Οταν η Ισπανία ακόμα υποφέρει απο τον ΕΤΑ; Η Αγγλια από τον ΙΡΑ; Οι δε του ΙΡΑ και του ΕΤΑ είναι παιδιά βαθιά θρησκευόμενα. Τις ίδιες δεκατείες η Λατινική Αμερική έβραζε από τρομοκρατία. Από φανατικούς Καθολικούς μάλιστα. Ναι αρκετοί ήταν άθεοι, αλλά πολλοί ήταν βαθιά θρησκευόμενοι. Γιατί δεν μιλησε τότε κανείς για Χριστιανική τρομοκρατια;


Ανέκαθεν υπήρχε μια διαμαχη μεταξύ Ισλάμ και Χριστιανισμού. Εγώ πιστεύω ότι επειδή οι τρομοκράτες έχουν αναφερει τον Αλλαχ πολύ, πέσαμε σε μια παγίδα να συνδέσουμε τη θρησκεία τους με τις δολοφονίες. Θα έπρεπε να συνδέσουμε την αποτυχία των καρατών στα οποία ζούνε με αυτές τις δραστηριότητες. Εκεί βρίσκεται η διαφωνία μου. Τα κράτη της Μεσης Ανατολής έχουν αποτυχει να εκμοντερνιστούν. Τα μιντια τους κατηγορούν τη Δύση συνέχεια. Ειναι οι αληταράδες αρχηγοί τους λοιπόν το πρόβλημα, όχι το Ισλαμ.

 
At Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 29, 2006 7:19:00 μ.μ., Blogger Ecumene said...

Και Χριστιανική
τρομοκρατία υπαρχει..

Domestic terrorist attack in Iowa



Earlier this week, antiabortion crackpot David McMenemy attacked a women's health clinic in Iowa by pouring gasoline inside his car and crashing it into the building. It's horrifying to see suicide-bomber-type tactics being used by the antichoice movement; fortunately, no one was hurt. The especially weird part is that the clinic in question, the Edgerton Women's Health Center, doesn't perform abortions or refer patients to abortion providers


αλλά το ζητημα ειναι
ποια ειναι μεγαλυτερη απειλή;

Και αν εχει το δικαιωμα κανεις
να μιλα ελευθερα;...
....................................

Οι Γερμανοί προσεχουν το κεφαλι...
του Μωαμεθ
Κατεβηκε η διασκευασμενη Οπερα του Μοτσαρτ "Ιδομενεας",υπο τον φοβο Ισλαμιστών....

Στην όπερα Ιδομενεας,ο ομωνυμος βασιλιας της Κρητης,επιστρεφει στην πατριδα του απο την Τροια,αναγκαζεται να θυσιασει το γιό του.Ο Σκηνοθετης Hans Neuenfels
αντιστρεφει τη λογικη του εργου
βαζοντας τον Ιδομενεα να αποκεφαλίσει αντι το γιο του...
τον Ποσειδωνα,τον Ιησου,τον Βουδα και τον Μωαμεθ...

BERLIN (Reuters) - German politicians condemned on Tuesday a decision by a Berlin opera house to cancel performances of Mozart's "Idomeneo" over concerns they could enrage Muslims and pose a security risk.

In the production, directed by Hans Neuenfels, King Idomeneo is shown staggering on stage next to the severed heads of Buddha, Jesus, Poseidon and the Prophet Mohammad, which sit on chairs............

Fears of Islamic radicalization have increased recently, aggravated by a failed bomb attack on two German trains in July. Two Lebanese students have been arrested for the plot and German security officials believe they likely had help from a radical Islamic network.


WHO WAS MANUEL II PALEOLOG
AND WHY SO VIOLENT REACTIONS?



Akis
Ευχαριστω για τα αγγλικα
δεν εχω εξωτερικα ηχεια..
απλως χαμηλωνω την ενταση
:)

 
At Σάββατο, Σεπτεμβρίου 30, 2006 9:03:00 π.μ., Blogger Sarah said...

Λινα
Από το λινκ πήγα και είδα το COLBERT REPORT και γέλασα τόσο.... να είσαι καλά...
Εκεί που λέει "there is no 8th grader that would convict you..."
Καλά, δεν παίζεται ο τύπος!

 
At Σάββατο, Σεπτεμβρίου 30, 2006 9:34:00 μ.μ., Blogger Το σωστό να λέγεται said...

Η Αθηνά είπε...
"Συμφωνώ ότι η τρομοκρατια είναι ένας τεράστιος κίνδυνος αλλά γιατί την έχουμε συνδέσει με το Ισλάμ;
Οταν η Ευρώπη πέρασε ό,τι πέρασε τις δεκαετίες του 70 και 80 με Ερυθρες Ταξιαρχίες, Μαϊνχοφ , Αξιον Ντιρεκτ κτλ, ποιος μίλησε τότε για "Χριστιανική" τρομοκρατία;..."

Οι Ευρωπαικές τρομοκρατικές ομάδες του παρελθόντος όπως οι Ερυθρές Ταξιαρχίες, ομάδα Μάινχοφ, 17 Νοέμβρη ήταν τρομοκρατικές ομάδες μαρξιστικές με άθεη ιδεολογία και ταξικά κίνητρα που δεν είχαν στόχο το Ισλάμ ή κάποια θρησκευτική ομάδα αλλά την αστική κοινωνία.
Ακόμα και οι τρομοκρατικές ομάδες του IRA που επιφανειακά θα νόμιζε κανείς ότι ιδρύθηκαν για να τρομοκρατήσουν Προτεστάντες στην πραγματικότητα ο στόχος τους ήταν η Αγγλική κυριαρχία πάνω στην Βόρειο Ιρλανδία.
Η θρησκεία ήταν δευτερεύοντας παράγοντας, ακόμα και καθολικά να ήταν τα Εγγλέζικα στρατεύματα πάλι θα τα χτυπούσε ο IRA.
Στην Δημοκρατία της Ιρλανδίας ζουν Καθολικοί και Αγγλικάνοι Διαμαρτυρόμενοι αλλά δεν υπάρχει τρομοκρατία των πρώτων εναντίον των δευτέρων. Υπήρχαν όμως βομβιστικές επιθέσεις εναντίον των Αγγλικών στρατευμάτων πριν την ανεξαρτησία της χώρας.

Στην Ισπανία με την ΕΤΑ έχουμε ένα αυτονομιστικό κίνημα καθολικών εναντίον καθολικών.

Το IRA και η ΕΤΑ δεν είναι θρησκευτικές τρομοκρατικές ομάδες όπως η Αλ Κάιντα που έχει κηρύξει ιερό πόλεμο εναντίον των Χριστιανών με τρομοκρατικές επιθέσεις εναντίον αμάχων.
Τα κίνητρα ύπαρξης των Ευρωπαικών τρομοκρατικών ομάδων που τυχαίνει να είναι Χριστιανοί είναι διαφορετικά απο της Αλ Κάιντα που έχει δηλώσει επίσημα ότι κάνει τζιχάντ εναντίον των "σταυροφόρων".
Δεν είναι οργάνωση που προσπαθεί να ελευθερώσει την Παλαιστίνη ή τον Λίβανο απο κατακτητές, όπως η Χαμάς και η Χεζμπολάχ.
Κύρια απαίτηση της Αλ Κάιντα είναι η απομάκρυνση των Χριστιανών απο τα "ιερά εδάφη", χρησιμοποιώντας οποιοδήποτε μορφή τρομοκρατίας.
Αυτή η τρομοκρατική οργάνωση θέλει να εγκαταστήσει αυστηρά μουσουλμανικά καθεστώτα σε όλες τις χώρες της Ασίας και πρώτα απ' όλα στην Σαουδική Αραβία.

Βέβαια για τον Μπιν Λάντεν η θρησκεία του Ισλάμ είναι το μέσο για την επίτευξη του σκοπού του.
Το κρυφό όνειρό του είναι η εξουσία που θα κατακτήσει. Μιά καινούργια δυναστεία στον θρόνο της Σαουδικής Αραβίας.
Όχι μόνο αυτό, αλλά έχει όνειρα να ενώσει όλες τις μουσουλμανικές χώρες της περιοχής κάτω απο το λάβαρό του.
Ένα κράτος πανίσχυρων Ταλιμπάνων με την μεγαλύτερη παραγωγή πετρελαίου στον κόσμο.
Γνωρίζει ότι το μόνο πραγματικά εμπόδιο στα σχέδια του είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες.
Αναγκάζοντας τις στρατιωτικές δυνάμεις των ΗΠΑ να απομακρυνθούν απο την Σαουδική Αραβία η δυναστεία του Φευζάλ θα καταρρεύσει.

Δίψα για δύναμη και κυριαρχία. Ένας τρομερά φιλόδοξος και αδίστακτος σείχης.
Υπάρχουν πιθανότητες φοβάμαι ότι θα το επιτύχει.
Αν όχι αυτός κάποιος απο τους διαδόχούς του.
Δυστυχώς η Αμερικανική κυβέρνηση έκανε ένα μεγάλο λάθος(;).
In a war you can't leave enemies like Bin Laden behind.

Οι Άραβες σαν νομάδες που ζούσαν σε απερίγραπτη λιτότητα με λίγα εφόδια στην έρημο έχουν στην παράδοσή τους άγραφους νόμους που λένε:

Η τιμωρία για ένα έγκλημα ή αδίκημα πρέπει να είναι άμεση και τόσο απάνθρωπη που κανείς άλλος δεν θα διανοηθεί να ξανακάνει τέτοιο έγκλημα εναντίον σου.
Κλεβει κάποιος, η τιμωρία είναι να κόπει το χέρι του κλέφτη.

Επίσης η βεντέττα φαμίλιας εναντίον φαμίλιας, φυλής εναντίον φυλής, πολλές φορές συνεχίζεται για γενιές.

Δεν είναι δυνατόν ο Μπούς να αφήσει την τιμωρία του Μπίν Λάντεν για ... αργότερα.

Η αδυναμία των ΗΠΑ να αποδώσει μισή δικαιοσύνη (κατάφερε μόνο να τιμωρήσει τους Ταλιμπάν στο Αφγανιστάν), για την επίθεση στις 9/11 έχει δημιουργήσει την εντύπωση σε πολλούς μουσουλμάνους επίδοξους Μπιν Λάντεν ότι η Αμερική είναι ένας ανυπεράσπιστος γίγαντας.

Όπως είδαμε στο Ιράκ η πλειοψηφία των κατοίκων αυτών των χωρών δεν καταλαβαίνουν ακόμη το Δυτικό στύλ Δημοκρατίας.
Πως είναι δυνατόν να μιλάμε για ισότητα όταν ακόμα βρίσκονται τόσες δεκαετίες πίσω στα βασικά δικαιώματα της γυναίκας.
Πολλοί απ' αυτούς ζουν ακόμη σε πολυγαμικές κοινωνίες που μόλις πριν απο λίγο καιρό κατάργησαν την δουλεία.

Ναι οι αρχηγοί τους είναι δικτάτορες και κληρονομικοί σειχηδες με απόλυτη εξουσία αλλά οι Άραβες αυτούς προτιμούν.

Σάχηδες ή αγιατολάδες.
Διαλέχτε και παίρνετε.
Μπρός αντιχριστιανικός γκρεμός και πίσω αντιδυτικό ρέμμα.

Είναι πολυσύνθετο το πολιτικό-θρησκευτικό παιχνίδι στην περιοχή.
Για να τα βγάλει κάποιος πέρα σαν Μέγας Αλέξανδρος πλανητάρχης χρειάζεται παρέα έναν Αριστοτέλη να του μαθαίνει τον κόσμο στα νιάτα του.
Δεν βγάζει σοφία παρέα με Τζώνυ Γουόλκερς αλλά ούτε με Μακ Ντόναλντς.

 
At Σάββατο, Σεπτεμβρίου 30, 2006 10:28:00 μ.μ., Blogger Το σωστό να λέγεται said...

Μάλιστα αγαπητή Λίνα,
υπάρχουν και Χριστιανοί crackpots που προτιμούν αντί τον λόγο την αυτοανάφλεξη, όπως οι βουδιστές την εποχή του Βιετνάμ.
Εδώ πραγματικά τα αίτια είναι φανατικά θρησκευτικά, αν και η αυτοκτονία σε αμφότερες θρησκείες είναι μεγάλο κάρμα (αμαρτία).

Η μουσουλμανική τρομοκρατική απειλή εναντίον της Όπερας με τα κομμένα κεφάλια θεών(διασκευή που βρήκε να κάνει κι αυτός ο Γερμαναράς) δείχνει πόσο ακραία έχει φτάσει η διαμάχη σε όλες τις γωνιές της Παγκόσμιας κοινωνίας.
Δεν υπάρχει χώρα και ανθρώπινη έκφραση που δεν έχει μείνει απροστάτευτη.

Καλό το λίνκ της βυζαντινολόγου αν και τα λόγια του βασιλία Μανώλη είναι πραγματικότητα 8 αιώνων μέχρι σήμερα που την έχουν καταλάβει μετά απο τον Ελληνσιμό και όλος ο πολιτισμένος κόσμος.
Θυμάσαι την συζήτηση που είχαμε στού γάτου για τις τεράστιες διαφορές μεταξύ Χριστιανικού και Οθωμανικού πολιτισμού.
Πόσο διαφορετικός θα ήταν ο Δυτικός πολιτισμός αν είτε οι Σαρακηνοί είχαν κατορθώσει να ξεχυθούν στις Γαλλικές πεδιάδες ( να είναι καλά τα Πυρήναια και οι Γάλλοι Σταυροφόροι) είτε οι Τούρκοι είχαν νικήσει στην μάχη της Βιέννης.

Κάποια βανίλα σοφιστικέ μυαλά που δεν κατέχουν Ιστορία πίστευαν ότι οι θρησκείες δεν είναι οι βάσεις μιας κοινωνίας, δεν είναι αυτές που διαμορφώνουν κοινωνίες, φιλοσοφίες, επιστήμες, τέχνες, πολιτισμούς.

Όλοι οι πολιτισμοί, ο Αιγυπτιακός, ο αρχαίος Ελληνικός, ο Δυτικός Χριστιανικός, ο Μουσουλμανικός,ο Ινδουιστικός/Βουδιστικός, ο Προκολομβιανός πολιτισμός δημιουργήθηκαν με βάση τις θρησκείες τους.

Πριν υπάρξουν οι Αιγυπτιακές πυραμίδες υπήρχε η πίστη στην μεταθανάτια ζωή.
Πριν υπάρξουν οι παγόδες
υπήρξε η διδασκαλία του Βούδα και πως να φτάσεις στην "τελειότητα" του Νιρβάνα.
Πριν δημιουργηθούν τα πορτραίτα (η Τζοκόντα), τα τοπία, οι αλληγορίες αλλά ακόμα και το ξεφάντωμα ή η απόγνωση στούς πίνακες και στα γλυπτά, υπήρχε η εικονογραφία θεών, αγίων και μαρτύρων, και η αρχαία Ελληνική γλυπτική θεών και ημίθεων.

Ο επεκτατικός πολεμοχαρής Ισλαμισμός δυστυχώς κατέστρεψε, εξόντωσε και μερικές φορές εξαφάνισε, ανατολικά και δυτικά της κοιτίδας του, πολιτισμούς βαθμίδες ανώτερους του.

This is a fact.
Παραμένει αυτή η απειλή πραγματικότητα.
Είναι απο ποιά οπτική γωνία στην Ιστορία θα κοιτάξεις το πρόβλημα.

Η Ιστορία φωτίζει όλες τις πτυχές ενός πολιτισμού απο τα γεννοφάσκια του.
Όταν κάποιος ρίχνει μόνο μια γρήγορη ματιά θα δεί μόνο σκιές και όχι την πραγματικότητα.

Όσο και να θέλουμε να πιστέψουμε ιδεαλιστικά ότι σήμερα έχουμε ένα νέο είδος ανθρώπου δυστυχώς μόνο νέα είδη κατανάλωσης έχουμε.
Τα ένστικτα του ανθρώπου βασικά παραμένουν τα ίδια, να καταναλώνει και να καταλανώνεται, πολλές φορές παράλογα.
Αυτή την υλική φύση προσπαθεί να μας βοηθήσει να ξεπεράσουμε ο Χριστιανισμός αλλά πολλές και καλοδεμένες οι άγκυρες.

 
At Κυριακή, Οκτωβρίου 01, 2006 8:00:00 π.μ., Blogger Ecumene said...

@Aθηνα

Ο Colbert δεν παιζεται
αλλα δεν τα πιανουμε ολα...


Kαπου λεει

The real beef is hello

Tι εννοει;

beef ειναι κατι σαν το grudge...


@Αkis
O Zαουαχρι σου στελνει
χαιρετισματα..............

"If Benedict attacked us, we will respond to his insults with good things. We will call upon him and all of the Christians to become Muslims who do not recognize the Trinity or the crucifixion,"

 
At Κυριακή, Οκτωβρίου 01, 2006 9:40:00 π.μ., Blogger Το σωστό να λέγεται said...

Λίνα, χαχαχα καλό το χωρατό.

Ο φίλτατος Ζαχαρίας είναι κρέας με ημερομηνία λήξης. Το πρόβλημα της Αλ Κάιντα είναι πως θα τον εξάγουν στην Ευρώπη χωρίς να περάσει τον υγειονομικό έλεγχο.
Κάποια Ελλαδίτσα, κάποιο Βέλγιο, κάποια Ιταλία, κάπου θα βρεθούν οι καλοθελητάδες έμποροι ταλιμπανισμού να πουλήσουν την επικίνδυνη πραμάτειά τους.

Το μαθες Λίνα.
Γέμισε το Γκουαντάναμο.
Θ αρχίσουν οι δίκες των αχρείαστων πια, για να ανοίξει χώρος για τους νεοεισερχόμενους.

Where is the beef?
Το ζουμί στην υπόθεση.

 
At Κυριακή, Οκτωβρίου 01, 2006 9:42:00 π.μ., Blogger Sarah said...

Ακη
Νομιζω οτι συμφωνούμε. Οταν μου λες οτι η θρησκεία είναι το πρόσχημα, νομίζω συμφωνούμε. Φυσικά η λύση είναι ο εκμοντερνισμός. Αλλα ο πόλεμος στο Ιρακ ήταν φυσικό να αποτύχει διότι αυτό το κράτος είναι ένα artificial state. Δημιουργήθηκε από τους Αγγλους σαν ένα buffer zone μεταξύ Ιραν και Αράβων. Αποτελείται από τρεις εθνικές ομάδες που μισούν η μια την άλλη. Τι θα γινόταν μόλις τους έδινες ανεξαρτησία. Εμφύλιος.
Το σενάριο αυτό είχε εξεταστεί πολύ σοβαρά και από τον πατέρα Μπους στον πρώτο πόλεμο. Δεν προχώρησε διότι ΄'ολοι σχεδόν είχαν προβλέψει εμφύλιο μετά.
Αυτός γιατί δεν τον προβλεψε;
Μεγάλη κουβέντα ανοίγουμε.
Και αν πιστέψουμε αυτά που λέει ο Woodward στο τελευταίο του βιβλίο, η κατάσταση στο Ιρακ είναι πολύ χειρότερη από αυτή που εμείς νομίζουμε.

Αν βέβαια υπήρχε μια μεγάλη στρατιωτική δύναμη (κυρίως ύπό την αιγίδα του ΝΑΤΟ) ώστε αυτή η επιχείρηση να μη γινόταν τόσο φτηνά και πρόχειρα, ίσως τα αποτελέσματα να ήταν διαφορετικά. Αλλά που να ακούσουν οι Ευρωπαίοι κάτι τέτοιο;

Η μόνη λύση που βλέπω εγώ είναι η σταδιακή μας απεξάρτηση από το πετρέλαιο. Οντως είναι το πιο φτηνό ενεργειακό μέσο που έχουμε, αλλά εφ'όσον υποθάλπτει τόσους κινδύνους, γίνεται στην ουσία ασύμφορο. Αν κάποτε απεξαρτηκοποιηθούμε, τι θα κάνουν αυτές οι ωραίες κυβερνήσεις στην Μέση Ανατολή;
Θα καταρρεύσουν εκ των έσω.

 
At Κυριακή, Οκτωβρίου 01, 2006 10:47:00 π.μ., Blogger Sarah said...

Λινα
Νομίζω λέει beef is hallowed, δηλαδή το βοδινό είναι επιτερεπτό κάτα κάποιο τρόπο, ειρωνευόμενος ίσως την απαγόρευση του χοιρινού. Αστείος΄πολύ. Αλλα τόσο η Αλγεβρα όσο και η υδραυλική μηχανική ανεπτύχθησαν από τους Αραβες και όχι από το Ισλάμ. Δηλαδή δεν είναι το ιδιο Μουσουλμανοι και Αραβες (νομιζω....)

 
At Δευτέρα, Οκτωβρίου 02, 2006 1:11:00 π.μ., Blogger Το σωστό να λέγεται said...

Γειά χαρά Αθηνά.

Συμφωνώ για το πρόσχημα.
Το αποτέλεσμα όμως των προσχημάτων του Μπιν Λάντεν είναι θρησκευτικός πόλεμος εναντίον της Δύσης.
Μπορεί η Δύση να μην θέλει ή μπορεί να το καταλάβει αυτό τώρα, αλλά όσο περνάνε τα χρόνια, όσο η φήμη του Μπιν Λάντεν μεγαλώνει σαν ο νέος Σαλάντιν τόσο μεγαλύτερος θα είναι ο κίνδυνος σύγκρουσης δυό πολιτισμών.

Στην ερώτηση γιατί ο Μπούς ο νεώτερος έκανε τέτοια γκάφα στο Ιράκ, γιατί φέρθηκε τόσο επιπόλαια, η απάντηση είναι οι κακοί σύμβουλοι και η αδυναμία χαρακτήρα.

Εδώ καταλαβαίνεις γιατί ο νεώτερος κατάληξε μέθυσος στα νιάτα του και πως ο άνθρωπος δύσκολα αλλάζει τον βασικό χαρακτήρα του.

Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι πως ο Αμερικάνικος λαός αδιαφορεί για την ηθική του προέδρου του, που υποτίθεται είναι το πιο σημαντικό πρόσωπο στην ηγεσία της χώρας.

Πάλι ερχόμαστε στο θέμα της θρησκείας και πως η ηθική των πιστεύω ενός ανθρώπου διαμορφώνει τον κόσμο του.
Ο Μπούς δεν είναι θρησκευόμενο άτομο, προσποιείται ότι είναι, όπως το ίδιο θέατρο έπαιζε ο Κλίντον.
Ένας Τζίμη Καρτερ ποτέ δεν θα έκανε τα ίδια λάθη αλαζονείας και πλεονεξίας.
Μπορεί να έκανε άλλα λάθη αλλά όχι τα λάθη που έκανε ο Μπούς και ο Κλίντον και τα δικά τους λάθη θα στοιχίσουν πολύ πιο ακριβά στην ανθρωπότητα.
Ίσως ο επόμενος πρόεδρος τα διορθώσει.
Θα δούμε.

Η κατάσταση στο Ιράκ είναι πολύ χειρότερη απ'ότι γνωρίζει ο περισσότερος κόσμος.
Έχω μιλήσει με άτομα που έχουν γυρίσει απο εκεί και σου λένε φοβερά πράγματα.
Δεν προλαβαίνουν να θάβουν τους νεκρούς, όλων των εθνικοτήτων, απο τα τρομοκρατικά κτυπήματα.
Δεν σκάβουν τάφους αλλά τεράστια χαντάκια με γερανούς.

Αθηνά,
δεν υπήρχε τρόπος να επικρατήσει ειρήνη στο Ιράκ μετά την διάλυση της κοινωνίας του.

Δεν είναι θέμα αριθμών στατιωτών πια, πόσους είναι θέμα χρόνου, δεκαετιών.
Η μία κοινότητα εκδικείται λόγω βεντέτας την άλλη, και όλοι εκδικούνται έμμεσα την πολυετή τρομοκρατία του Σαντάμ.
Δεν μπορείς να κάνεις ένα άλμα δεκαετιών πολιτισμού με τα όπλα.
Αδιάβαστοι πάλι.
Αν δεν τα βρουν μόνοι τους, που δύσκολα να τα βρούν τώρα που μπλέχτηκε η Αλ Κάιντα και το Ιράν βάζοντας λάδι στην φωτιά, τότε η μόνη λύση είναι η διχοτόμηση σε κρατίδια, κάτι βέβαια που θα επωφελήσει το Ιράν.
Ένα ισχυρό Ιράκ ήταν ο εχθρός του Ιράν.

Λερναία Ύδρα.
Κόβεις το κεφάλι του Σαντάμ και δυο εξ ίσου άγρια κεφάλια ξεπετάγονται.
Ένα επιθετικό ανεξέλεκτο Ιράν ρυθμιστής της κατάστασης στην Μέση ανατολή και μια υπερισχυμένη Αλ Κάιντα με νεα μέλη απο το Ιράκ, ενώ πριν 5 χρόνια ξεψυχούσε μετά την εκδίωξή της απο το Αφγανιστάν.

Η σταδιακή απεξάρτηση θα προχωρήσει αλλά το πετρέλαιο θα συνεχίσει να είναι το μελάνι που θα γράφει την Παγκόσμια Ιστορία για τουλάχιστον άλλα 100 χρόνια η περισσότερο μέχρι να εξαντληθούν τα κοιτάσματα ή εξαντληθεί η αντοχή της Γης στους υδρογονάνθρακες ή εξαντληθεί η υπομονή του Θεού μπροστά στά ανθρώπινα εγκλήματα.

Οι νέες μορφές ενεργείας ή Θεότητας δεν είναι ακόμα πρακτικές λόγω κόστους ή λόγω ανυπαρξίας.

Υ.Γ.
Ο Κίσσινγκερ πάλι μέγας συμβουλάτορας.
Ωραία τώρα καταλαβαίνουμε καλύτερα το παιχνίδι που παίζεται.
Η θεωρία των ντόμινος.
Ετοιμάζονται αργά ή γρήγορα εχθροπραξίες με το Ιράν.
Θυμάσαι τον βομβαρδισμό και στην συνέχεια εισβολή στην Καμπότζη, "λαμπρή" ιδέα του Κίσσινγκερ επι Βιετνάμ για να λυθεί το πρόβλημα εφοδιασμού των Βιετκόνγκ;
Η Ιστορία επαναλαμβάνεται.

 
At Δευτέρα, Οκτωβρίου 02, 2006 1:26:00 π.μ., Blogger Το σωστό να λέγεται said...

Οι Άραβες στην ακμή της αυτοκρατορίας τους είχαν επεκταθεί απο την Ισπανία μέχρι την Ινδία.
Φυσικό ήταν μετά απο αιώνες κυριαρχίας να έρθουν σε επαφή και να μεταφράσουν τα έργα των αρχαίων Ελλήνων, Αιγυπτίων, και Ινδών.
Η Άλγεβρά τους βασίστηκε πάνω στις προηγούμενες εργασίες των λαών που κατάκτησαν.
Είχαν κάνει όμως την μεγαλύτερη πρόοδο στην Αστρονομία και στην Γεωμετρία.
Λόγω της θρησκείας τους έπρεπε να καθωρίσουν γεωμετρικά την θέση του ήλιου πέντε φορές την ημέρα σε κάθε με΄ρα του χρόνου σε κάθε γεωγραφική περιοχή της επικράτειάς τους για να μπορούν να προσεύχονται.
Δεν ήταν μόνο Άραβες μαθηματικοί που δούλεψαν στην επιστήμη την εποχή εκείνη αλλά και πολλοί
άλλων εθνικοτήτων.
Θα έλεγα σαν σύνολο οι Άραβες προήγαγαν κατα κάποιο τρόπο τον πολιτισμό, επικράτησαν σχεδόν 10 αιώνες αλλά οι Οθωμανοί που τους ακολούθησαν κατέστρεψαν περισσότερα απ' ότι έκτισαν. Το ίδιο όπως οι πρόγονοί τους Μογγόλοι.
Αττίλας, Τζένκις Χαν, Ταμερλάνος, η λαίλαπα της Ασίας στον παγκόσμιο πολιτισμό.

 
At Δευτέρα, Οκτωβρίου 02, 2006 1:45:00 π.μ., Blogger Sarah said...

Συμφωνώ μαζί σου για ό,τι γίνεται στο Ιρακ. Τα ίδια λέει και ο Woodward στο τελευταίο του βιβλιο "State of denial" που εστειλε τον Λευκό Οίκο σε επιχείρηση damage control.

Για τον Μπους ό,τι και να πούμε είναι πλέον αργά.
Δυστυχώς φταίει η καταραμένη Φλόριδα με όλους αυτούς τους γέρους που δεν ξέραν τι ψήφιζαν και φυσικά μετά το Ανώτατο Δικαστήριο που τον διόρισε προεδρο.

Μόνο που το σκέφτομαι....
Ακη μη μου τα θυμίζεις...

Ξέρω προσωπικά έναν θαυμάσιο άνθρωπο που γύρισε από το Ιρακ με σπασμένο λαιμό και φυσικά τετραπληγικός. Είναι στο μάθημά μου , πρώτος σε όλα, γερό μυαλό, πάντα με το χαμόγελο. Κάθε φορά που τον κοιτώ και αναλογίζομαι τι ζωή θα είχε αυτός ο καταπληκτικός νέος, δεν μπορείς να φανταστείς τι με πιάνει...
Θέλω να δείρω κάποιον.

 
At Δευτέρα, Οκτωβρίου 02, 2006 5:09:00 π.μ., Blogger Το σωστό να λέγεται said...

Xaxaxa,

Καλό αυτό Αθηνά, "το θέλω να δείρω κάποιον".

Μαύρισε τον ... με την ψήφο σου στις κάλπες.

Πως η Αμερική συνεχίζει να πολεμά κάπου αλλού και έχει ξεχάσει τον Μπιν Λάντεν που αλωνίζει ανενόχλητος τις στέππες και τα βουνά της Κεντρικής Ασίας;

Επιτέλους πότε θα έχουν δικαιοσύνη τα αθώα θύματα της 11ης Σεπτεμβρίου;
Τίποτα άλλο δεν πρέπει να είναι πιο σημαντικό στην εξωτερική πολιτική των ΗΠΑ.
Ούτε Ιράκ, ούτε Ιράν, ούτε Παλαιστινιακό.

Τι κοροιδία του Αμερικανικου λαού ήταν αυτή με τους ηγέτες του Αφγανιστάν και Πακιστάν στον Λευκό Οίκο;
Γιατί πολεμούν και σκοτώνονται άδικα τόσοι Αμερικανοί και σύμμαχοι στρατιώτες αν όχι για να τιμωρηθούν οι τρομοκράτες πίσω απο τις επιθέσεις στην Νέα Υόρκη, Μαδρίτη και Λονδίνο;

Τι κάνουν στο Ιράκ τρία χρόνια τώρα ενώ ο Μπιν Λάντεν και το πρωτοπαλλήκαρό του κοροιδεύουν για πέντε χρόνια την Δύση ελεύθεροι, με περισσότερες τρομοκρατικές πράξεις και με τηλεοπτικές συνεντεύξεις σε κανάλια να περηφανεύονται για την αδυναμία της Αμερικής να τους τιμωρήσει;

Δεν είναι στο Ιράκ αυτοί οι δύο εγκληματίες, αλλά χίλια μίλια πιο ανατολικά.

 
At Δευτέρα, Οκτωβρίου 02, 2006 8:02:00 π.μ., Blogger Sarah said...

Ακη
Μόλις μου ήρθε στο μείλμποξ αυτό το άρθρο
http://www.msnbc.msn.com/
id/15081915/site/newsweek/

και αυτό

http://www.msnbc.msn.com/
id/15075326/site/newsweek/?rf=snwnewsletter

Είναι για το βιβλιο που σου έλεγα. Πρέπει να είναι φανταστικό!!

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home